Overlord 2023 – Navigointia ja markantekoa lisää…

Typerät työmatkat hidastavat pelisuunnittelua ja murder board jäi väliin mutta tuloksiakin tulee:
-Navigointi kattaa nyt maamerkit, merkintälaskun, tähtinavigoinnin ja radionavigoinnin. Tämä mahdollistaa liikkeen periaatteessa missä vain.
-Marimatkustus on yllättävän samanlainen kuin lentomatkustus. Se oli helppo lisätä prosessiksi peliin.
-Eksyminen on nyt mahdollista ja alan lisäämään siihen sääntötukea ettei pelinjohtajan tarvitse kaikkea vetää hihasta.

Tämä kaikki luo sääntöjä meriseikkailuille. Saaristot ja sisävedet ovat selkeästi jänniä paikkoja. Kokemus on tärkeä onnettomuuksien välttämiseksi, nopeuden valinta luo kovia riskejä ja säällä on merkitystä. Meriromantiikka perustuu juuri tähän: merikarhujen kokemukseen ja luontoon, joka asettaa reunaehdot joille ei vaan voi mitään.

Näen että seuraava kriittinen kohta säännöissä on eksyminen. Se voi olla ajanhukkaa tai sitten erittäin vaarallista (kuten lentäessä). Haluan että pelaaja voisi puskea kovissa oloissa mutta se olisi vaarallista…

Yksi ajatus artikkelista “Overlord 2023 – Navigointia ja markantekoa lisää…”

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggaajaa tykkää tästä: